Tri základné pojmy, ktoré musíte ovládať pri SEO optimalizácii

Podnikanie

Stretávate sa i vy často so skratkou SEO? Ide o skratku troch anglických slov – Search Engine Optimization, ktoré do slovenčiny prekladáme ako „ optimalizácia pre vyhľadávače“. Pokiaľ je pre vás táto oblasť absolútnou španielskou dedinou, v nasledujúcich riadkoch si vysvetlíme tri základné pojmy, ktoré ku SEO neoddeliteľne patria. Počítač, okolo ktorého blikajú rôzne kolónky s nápismi a symbolmi.png

Čo je to optimalizácia Seolight? Samotné slovíčko optimalizácia vám pravdepodobne nie je cudzie. Ak hovoríme o optimalizácii pre internetové vyhľadávače, myslíme tým také nastavenie webových stránok, aby boli pre tieto vyhľadávače, takpovediac, viditeľné. To znamená, že ak niekto zadá, napríklad, do Google výraz, ktorý súvisí s vašimi stránkami, pri správnej SEO optimalizácii, budú zobrazené na prvých miestach vyhľadávania. Netreba snáď zdôrazňovať, že čím lepšie postavenie vo vyhľadávači, tým vyššia návštevnosť, no a s ňou stúpajú aj vaše zisky.

Kľúčové slová sú nepochybne jedným zo základných nástrojov SEO. Ide o frázy alebo slovné spojenia, ktoré ľudia vyhľadávajú najčastejšie. Tento princíp najľahšie pochopíte na malom príklade. Ak budete chcieť nájsť predajcu horských bicyklov, čo zadáte do internetového vyhľadávača? S najväčšou pravdepodobnosťou to budú niektoré z týchto slovných spojení : „bicykle horské cena“, „bicykel predaj“, „lacné horské bicykle“ a tak ďalej. Presne takto kľúčové slová fungujú v praxi.počítač na stole.jpg

Spätné odkazy( alebo linkbuilding ) znamenajú vytváranie odkazov, ktoré smerujú späť na danú webovú stránku. Princíp spočíva v tom, že čím viac takýchto odkazov na daný web na internete existuje, tým má pre vyhľadávače vyšší význam. Pre lepšie pochopenie vám opäť pomôže malý príklad. Povedzme, že budete prevádzkovať e- shop na predaj domáceho medu. Oslovíte viaceré iné weby, ktoré píšu o zdravom životnom štýle, o včelárstve alebo predávajú BIO produkty zo Slovenska. Na základe dohody zverejnia odkazy na váš web, napríklad vo forme PR článku.