Prečo je SEO v online marketingu známym a využívaným nástrojom?

Výrobky

Internetový marketing so sebou nesie jeden podstatný a stále diskutovanejší pojem- SEO. Prečo je to tak a ako dokážu tieto tri písmenká nakopnúť váš online biznis správnym smerom? Pozrime sa na to.
SEO je konkrétne skratkou pre Search Engine Optimization, čo do slovenčiny prekladáme ako optimalizáciu pre vyhľadávače. Cieľom je dosiahnuť čo možno najvyššie a zároveň najviditeľnejšie miesto pre váš web (alebo e-shop) v najpoužívanejších internetových vyhľadávačoch, čo je u nás Google, prípadne český Seznam. A vieme, že tieto zdroje majú pravidelne bohatú návštevnosť, veď kto nepoužíva Google?Žena pracuje s laptopom, Google
Je to jeden z kľúčových faktorov, ako svoj web a jeho obsah prirodzeným spôsobom zviditeľniť a dostať ho tak medzi všetkých potenciálnych záujemcov o danú tému, respektíve ponuku, služby alebo tovar.
S profesionálnym postupom ako aj úvodnou analýzou či dohodou na konkrétnych bodoch vám dokážu pomôcť seo firmy. Ide v mnohých prípadoch o doporučenú voľbu, zveriť tento pomerne náročný (a dlhý) proces do rúk odborníkom, nakoľko kvalitná seo optimalizácia bude hľadieť hneď na niekoľko vnútorných (on-page) ako aj vonkajších (off-page) faktorov. Navyše musí dodržiavať povolené postupy, aby váš web nebol penalizovaný, čo by sa laikovi mohlo stať pomerne ľahko, možno i neúmyselne.Počítačový monitor, SEO
Začnime už len tým, že dôležité je najskôr zanalyzovať vnútornú formu stránky a v stručnosti fakt, či sú „googleboti“ vôbec schopní nájsť ju a zaradiť do svojho zoznamu. Od tohto základného mostíka sa následne začína všetko ostatné, čiže proces, ktorý povedie čo možno k najvyššej pozícii vo výsledkoch hľadania. Úkony, ktoré sa podpíšu pod požadovaný efekt tak v skratke môžeme rozdeliť na tieto body:

  • SEO analýza webu (audit)
  • Optimalizácia on page (technická úprava, úprava obsahu stránky + základná úprava užívateľského rozhrania, optimalizácia rýchlosti načítania, atď.)
  • Práca s off-page faktormi ako napr. budovanie linkov s „cudzími“ webmi či umiestňovanie spätných odkazov smerujúcich z vonkajších zdrojov priamo na vašu stránku